Komplexní realizace odborných učeben ZŠ Komenského Slavkov u Brna
Realizátor
Město Slavkov u Brna
Rozpočet
49 893 000 Kč
Termín
září 2025
Financování
předpoklad dotace
Priority
Školství
Popis
Na daný projekt je poskytována finanční podpora EU.
Popis projektu
Rekonstrukce, modernizace, stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi, vnitřní konektivita.
Cíle projektu
- 2x učebna informatiky, která bude sloužit i pro výuku cizích jazyků + kabinet
- 1x učebna robotiky a programování, která bude sloužit i pro výuku cizích jazyků
- 2x dílna se zázemím a se stroji
- 2x učebna družiny
- 1x učebna cizích jazyků (prostorově spojená s cvičnou kuchyní)
- 1x cvičná kuchyně
- Bezbariérové WC
- Výměna střešního pláště
- Zajištění konektivity školy
Výsledky projektu
Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti základního vzdělávání a zvýšení její dostupnosti.
Veřejný přínos
Dnešní doba s sebou nese potřebu reagovat na množství změn, které přicházejí rychle za sebou. Jde o změny společenské, technologické, ekonomické, kulturní, ale i změny, které s sebou přináší digitalizace a globalizace. Na pracovním trhu musíme průběžně sledovat trendy a poptávku po dovednostech, podporovat rozvoj kvalifikace, konkurenceschopnosti i kompetencí, prosazovat rovnost, sociální soudržnost, ale také budovat vztah ke vzdělávání. A právě vzdělání je klíčem k získání dovedností, pomocí nichž obstojíme ve stále náročnější a složitější společnosti.
Předkládaný projekt je nejvíce orientován na vlastní žáky základní školy a její personál. Dalšími skupinami, jež budou realizací projektu dotčeni, jsou žáci jiných základní či mateřských škol, se kterými škola spolupracuje, dále žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a pedagogičtí pracovníci.
Cílem projektu je napomoci k rozvinutí klíčových kompetence žáků ZŠ Komenského. Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. Osvojování klíčových kompetencí je proces dlouhodobý a složitý, který má svůj počátek v předškolním vzdělávání, pokračuje v základním a středním vzdělávání a postupně se dotváří v dalším průběhu života. Klíčové kompetence nestojí vedle sebe izolovaně, různými způsoby se prolínají, jsou multifunkční, mají nadpředmětovou podobu a lze je získat vždy jen jako výsledek celkového procesu vzdělávání. Proto k jejich utváření a rozvíjení musí směřovat a přispívat veškerý vzdělávací obsah i aktivity a činnosti, které ve škole probíhají.
Klíčové kompetence vybrané pro podporu v rámci IROP jsou následující:
- práce s digitálními technologiemi
- cizí jazyky
- přírodní vědy
- polytechnické vzdělávání